Pathway Home Θέματα Κολύμβησης Αρχίζοντας το κολύμπι

Από ποια ηλικία μπορεί να ξεκινήσει η κολύμβηση.

«Όσο πιο νωρίς τόσο καλύτερα!».

Τα παιδιά από μικρή κιόλας ηλικία εκτελούν αντανακλαστικές , κολυμβητικές κινήσεις και αντανακλαστικό κράτημα της αναπνοής, όταν βρίσκονται κάτω από το νερό.

Αν οι αντανακλαστικές αυτές κινήσεις καλλιεργηθούν σωστά, μπορούν να γίνουν εκούσιες κολυμβητικές κινήσεις μέσω των κατάλληλων ερεθισμάτων και της σωστής κολυμβητικής καθοδήγησης.

Η κολύμβηση είναι η καλύτερη μορφή άσκησης για όλους και ειδικά για τα παιδιά. Στις μικρές ηλικίες όμως η αναψυχή των παιδιών θα πρέπει να παίζει σημαντικό ρόλο. Τα παιδιά θα πρέπει να ευχαριστιούνται και να παίζουν μέσω ασφαλών και ευχάριστων δραστηριοτήτων στην πισίνα.

Αυτός είναι ο λόγος που η εκμάθηση στις μικρές ηλικίες θα πρέπει να στηρίζεται στις παιδαγωγικές αρχές, στη δημιουργία θετικού κλίματος χωρίς πίεση και στον παιγνιώδη τρόπο εκμάθησης.

Με την κολύμβηση τα παιδιά αποκτούν προσαρμοστικότητα στα ερεθίσματα, θάρρος και υψηλότερο βαθμό εμπιστοσύνης στον εαυτό τους. Η συμμετοχή των γονέων ενδυναμώνει τη σχέση μεταξύ γονιού- παιδιού ενώ διαμέσου της επαφής με τα άλλα παιδιά αναπτύσσεται η προσωπικότητά του.

Τα παιδιά για να αγαπήσουν την κολύμβηση θα πρέπει να αναπτύξουν εμπιστοσύνη προς το νερό και να νιώσουν ασφάλεια.

Ο χρόνος εκμάθησης σε κάθε παιδί είναι διαφορετικός και αυτό έγκειται στην ιδιαιτερότητα της προσωπικότητας του κάθε παιδιού, στις ικανότητές του αλλά και στην εξοικείωσή του με το νερό.

Πολλά είναι τα οφέλη που αποκομίζουν οι μικροί κολυμβητές. Αυτά αναφέρονται και στο σώμα αλλά και στην ψυχική ισορροπία τους. Ισχυροποιείται το ανοσοποιητικό σύστημα, σχηματίζουν ομορφότερο σώμα ενώ παράλληλα γίνονται πιο κοινωνικά και μαθαίνουν να μοιράζονται εμπειρίες

Το νερό στην πισίνα είναι μέσο ψυχαγωγίας, χαλάρωσης και θεραπείας. Η άσκηση μέσα στο νερό απευθύνεται ακόμη και σε ειδικές ομάδες ατόμων. Το κολύμπι είναι προσιτό σε όλους, και διακρίνεται σε ψυχαγωγικό και αγωνιστικό που χρειάζεται ειδική προετοιμασία, όπου στην κατηγορία αυτή ανήκει και ο πρωταθλητισμός

Από την νεαρή ηλικία πρέπει η άσκηση να έχει καθημερινό προγραμματισμό. Επομένως χρειάζεται θέληση, προγραμματισμός και πρέπει να γνωρίζουμε ότι η άσκηση δεν είναι μόνο για ορισμένους.

Τέλος πρέπει να κάνουμε αυτοκριτική, αυτοπροστασία, πρόληψη μέσα στα πλαίσια της ατομικής μας υγιεινής που είναι ένα σύνολο γνώσεων και ενεργειών που πρέπει να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε. Ας πάρουμε όλοι από την άσκηση τα οφέλη, χωρίς ιδιαίτερο κόπο μόνο με την θέληση και τη μικρή ή μεγάλη σωματική προσπάθεια, χαρίζοντας στον εαυτό μας ευεξία, υγεία και καλή ποιότητα ζωής.

Τα οφέλη από την καθημερινή άσκηση στο νερό είναι τα παρακάτω:

Βελτίωση της λειτουργίας του καρδιαγγειακού συστήματος. Αυξάνει το μέγεθος των αρτηριών. Μειώνει τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα. Μεγαλύτερη αντοχή στις ασθένειες και τους τραυματισμούς. Προκαλεί μικρή απώλεια του σωματικού βάρους. Έχουμε καλύτερο ύπνο. Δημιουργεί ζωντάνια και προκαλεί ηρεμία. Βελτιώνεται η ψυχική μας διάθεση. Βελτιώνεται η σωματική μας κατασκευή.

 

Κορυφή